هزینه ارسال بار در مورد بارهای غیر حجیم (بارهای معمولی) بر اساس وزن بار محاسبه میگردد. در مورد ارسال بار محدودیت وزنی وجود ندارد. ولی‌ باید توجه داشت که هر چه وزن بار بیشتر باشد هزینه ارسال بار بر مبنای کیلوگرم کمتر خواهد شد. جداول هزینه ارسال بار بر اساس کیلو تنظیم شده اند و نرخ ارسال با افزایش وزن کاهش می‌یابد به عنوان مثال هزینه ارسال بار به شهر بوستون آمریکا با خط هوایی امارات بر اساس جدول زیر محاسبه میگردد.

ستون اول نمایانگر حداقل هزینه ارسال می‌باشد.
ستون بعدی نرخ بارهای زیر ۴۵ کیلو گرم می‌باشد.
ستون‌های بعدی به ترتیب هزینه ارسال بارهای بین ۴۵ کیلو تا ۱۰۰ کیلو، از ۱۰۰ کیلو تا ۲۵۰ کیلو، از ۲۵۰ کیلو تا ۵۰۰ کیلو ، از ۵۰۰ کیلو تا ۱۰۰۰ می‌باشد. قابل توجه است که هزینه بارهای بالای ۱۰۰۰ کیلو همان نرخ ۱۰۰۰ کیلو یعنی آخرین عدد جدول می‌باشد.
نکته با اهمیت دیگر در تعیین قیمت برای ارسال بار هوایی‌ هزینه کمتر و اقتصادی بودن می‌باشد. لذا در مورد خاص اظهار وزن بالاتر رسیدن به نرخ پایینتر را ممکن می‌سازد و در مجموع هزینه ارسال بار با وزن اظهار شده از هزینه ارسال بار با وزن واقعی‌ کمتر میشود. به عنوان مثال اگر وزن حقیقی‌ بار برای ارسال به بوستون ۴۰ کیلو گرم باشد و همین وزن در بارنامه قید شود نرخ محاسبه شده طبق جدول ۶ دلار می‌باشد که در مجموعه هزینه ۲۴۰ دلاری را به دوش مسافر میگذارد. ولی‌ اگر همین بار در بارنامه ۴۵ کیلو اظهار شود نرخ ارسال طبق تعرفه خط هوایی‌ امارات ۳.۶۰ دلار می‌باشد که در مجموع معدل ۱۶۲ دلار هزینه به مشتری تحمیل خواهد کرد. با مقایسه قیمت‌ها متوجه می‌شویم که اظهار عدد بالاتر برای وزن بار باعث کاهش هزینه ارسال بار میشود